Офіційний веб-сайт Міністерства освіти і науки України
Листи МОН
Лист МОН України від 10.08.2022 №1/9105-22 "Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 навчальному році"
Лист МОН України від 02.08.2022 №1/8794-22 "Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році"
Лист МОН України від 27.07.2022 №1/8504-22 "Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році"
Лист МОН України від 26.07.2022 №1/8462-22 "Про оптимізацію виконання заходів з підготовки закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану"
Лист МОН України від 22.06.2022 №1/6894-22 "Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період"
Лист МОН України від 02.04.2022 № 1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні»
Лист Міністерства освіти і науки України від 29.03.2022 № 1/3737-22 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»
Лист МОН України від 10.08.2021 №1/9-406 "Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році"
Лист МОН від 26.07.2021 №4.5/2170-21 " Про затвердження форми звітності з питань діяльності закладів дошкільної освіти та інструкції щодо її заповнення"
Лист МОН України від 16.07.2021 №1/9-406 "Деякі питання виховного процесу у 2021/2022 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок"
Лист МОН України від 07.07.2021 №1/9 - 334 "Щодо планування роботи ЗДО на рік"
Лист МОН від 29.06.2021 №1/9-337 "Щодо сприяння розвитку мережі закладів дошкільної освіти (відділень, груп) різних типів та форм власності та належного фінансування галузі дошкільної освіти"
Лист МОН від 16.03.2021 р. № 1/9-148 «Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти»
НОВИЙ БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗАБЕЗПЕЧИТЬ ПІДВИЩЕННЯ ЇЇ ЯКОСТІ ТА ВІДПОВІДНІСТЬ МІЖНАРОДНИМ СТАНДАРТАМ
Базовий компонент дошкільної освіти, що є Державним стандартом дошкільної освіти в Україні, затверджено сьогодні, 12 січня 2021 року. Відповідний наказ розміщено на сайті Міністерства освіти і науки України. Нова редакція документа дозволить продовжити реформу дошкільної освіти з урахуванням наступності між закладом дошкільної освіти та загальної середньої освіти.
«Дошкільна освіта є невід’ємним складником та першим рівнем у системі освіти – стартовою платформою особистісного розвитку дитини. Затверджений стандарт забезпечить підвищення якості дошкільної освіти в Україні та приведення її до відповідності міжнародним стандартам. В основу документа покладено ідеї гуманістичної педагогіки, патріотичного та громадянського виховання та солідарної відповідальності держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти й інших професій, причетних до піклування, догляду та розвитку дітей дошкільного віку», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Вимоги до обов’язкових
результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими
освітніми напрямами:
· - особистість дитини;
· - дитина в
сенсорно-пізнавальному просторі;
· - дитина в природному
довкіллі;
· - гра дитини;
· - дитина в соціумі;
· - мовлення дитини;
· - дитина у світі мистецтва.
Виконання вимог Стандарту забезпечується з урахуванням задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей у найбільш оптимальній для кожної дитини формі.
Державний стандарт дошкільної освіти це взаємозв’язок між цінностями дошкільної освіти, напрямами освіти (змістом), процесом формування досвіду дитини в різних видах діяльності, що забезпечують освітній результат – компетентність дитини старшого дошкільного віку, а також умови, за яких ці компетентності можуть бути досягнуті.
Оновлений документ
заснований на компетентнісному підході, як і Державний стандарт початкової
освіти.
Ключові компетентності Базового
компонента дошкільної освіти продовжуються в Держстандарті початкової освіти за
окремими освітніми галузями. Наприклад, освітні напрями «Дитина в природному
довкіллі» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» продовжуються
математичною та природничою освітніми галузями, а «Дитина у світі мистецтва» –
мистецькою та технологічною.
Наступність між дошкільною та початковою освітою простежується й через формування наскрізних умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти: виявляти творчість та ініціативність, керувати емоціями, висловлювати та обґрунтовувати власну думку, критично мислити, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми та співпрацювати в колективі.
Громадське обговорення проєкту Базового компонента дошкільної освіти відбувалося з 10 до 26 листопада 2020 року. За цей період надійшло 27 звернень із пропозиціями щодо змісту проєкту, з урахуванням яких було внесено зміни до структури Стандарту, доопрацьовано зміст освітніх напрямів, удосконалено вступну частину та умови реалізації Стандарту. Колегія Міністерства освіти і науки України схвалила нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти 21 грудня 2020 року.
Базовий компонент дошкільної освіти – це ще один крок для забезпечення рівного доступу до якісного дошкілля в Україні.
Комментариев нет:
Отправить комментарий