Нормативно - правова база

                                                                                
Офіційний веб-сайт Міністерства освіти і науки  України

Листи МОН

Лист МОН України від 10.08.2022 №1/9105-22 "Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 навчальному році"

Лист МОН України від 02.08.2022 №1/8794-22 "Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році"

 Лист МОН України від 27.07.2022 №1/8504-22 "Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році"

Лист МОН України від 26.07.2022 №1/8462-22 "Про оптимізацію виконання заходів з підготовки закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану"

Лист МОН України від 22.06.2022 №1/6894-22 "Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період"

Лист МОН України від 02.04.2022 № 1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» 

Лист Міністерства освіти і науки України від 29.03.2022 № 1/3737-22 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні» 

Лист МОН України від 10.08.2021 №1/9-406 "Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році"  

Лист МОН від 26.07.2021 №4.5/2170-21 " Про затвердження форми звітності з питань діяльності закладів дошкільної освіти та інструкції щодо її заповнення"

Лист МОН України від 16.07.2021 №1/9-406 "Деякі питання виховного процесу у 2021/2022 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок"  

Лист МОН України від 07.07.2021 №1/9 - 334 "Щодо планування роботи ЗДО на рік"  

Лист МОН від 29.06.2021 №1/9-337 "Щодо сприяння розвитку мережі закладів дошкільної освіти (відділень, груп) різних типів та форм власності та належного фінансування галузі дошкільної освіти" 

Лист МОН від 16.03.2021 р. № 1/9-148 «Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти»



НОВИЙ БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗАБЕЗПЕЧИТЬ ПІДВИЩЕННЯ ЇЇ ЯКОСТІ ТА ВІДПОВІДНІСТЬ МІЖНАРОДНИМ СТАНДАРТАМ


Базовий компонент дошкільної освіти, що є Державним стандартом дошкільної освіти в Україні, затверджено сьогодні, 12 січня 2021 року. Відповідний наказ розміщено на сайті Міністерства освіти і науки України. Нова редакція документа дозволить продовжити реформу дошкільної освіти з урахуванням наступності між закладом дошкільної освіти та загальної середньої освіти. 

«Дошкільна освіта є невід’ємним складником та першим рівнем у системі освіти – стартовою платформою особистісного розвитку дитини. Затверджений стандарт забезпечить підвищення якості дошкільної освіти в Україні та приведення її до відповідності міжнародним стандартам. В основу документа покладено ідеї гуманістичної педагогіки, патріотичного та громадянського виховання та солідарної відповідальності держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти й інших професій, причетних до піклування, догляду та розвитку дітей дошкільного віку», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими освітніми напрямами: 

·       -  особистість дитини;

·       -  дитина в сенсорно-пізнавальному просторі; 

·       -  дитина в природному довкіллі; 

·        - гра дитини; 

·        -  дитина в соціумі; 

·       -  мовлення дитини; 

·       -  дитина у світі мистецтва.

 Виконання вимог Стандарту забезпечується з урахуванням задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей у найбільш оптимальній для кожної дитини формі.

Державний стандарт дошкільної освіти це взаємозв’язок між цінностями дошкільної освіти,  напрямами освіти (змістом), процесом формування досвіду дитини в різних видах діяльності, що забезпечують освітній результат – компетентність дитини старшого дошкільного віку, а також умови, за яких ці компетентності можуть бути досягнуті.

Оновлений документ заснований на компетентнісному підході, як і Державний стандарт початкової освіти. 

Ключові компетентності Базового компонента дошкільної освіти продовжуються в Держстандарті початкової освіти за окремими освітніми галузями. Наприклад, освітні напрями «Дитина в природному довкіллі» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» продовжуються математичною та природничою освітніми галузями, а «Дитина у світі мистецтва» – мистецькою та технологічною. 

 Наступність між дошкільною та початковою освітою простежується й через формування наскрізних умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти: виявляти творчість та ініціативність, керувати емоціями, висловлювати та обґрунтовувати власну думку, критично мислити, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми та співпрацювати в колективі.

 Громадське обговорення проєкту Базового компонента дошкільної освіти відбувалося з 10 до 26 листопада 2020 року. За цей період надійшло 27 звернень із пропозиціями щодо змісту проєкту, з урахуванням яких було внесено зміни до структури Стандарту, доопрацьовано зміст освітніх напрямів, удосконалено вступну частину та умови реалізації Стандарту. Колегія Міністерства освіти і науки України схвалила нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти 21 грудня 2020 року.

 Базовий компонент дошкільної освіти – це ще один крок для забезпечення рівного доступу до якісного дошкілля в Україні. 


Комментариев нет:

Отправить комментарий